Nieuws

gepubliceerd 15-08-2012 09:30, Laatste wijziging: 11-09-2017 17:51

de Volkskrant: 'Uitbuiting bij Aldi en Lidl'

Amsterdam - Stuntsupermarkten Aldi en Lidl verkopen kleding die onder erbarmelijke omstandigheden wordt geproduceerd.

de Volkskrant: 'Uitbuiting bij Aldi en Lidl' - Lees verder...

Telegraaf: wel blijven kopen bij 'foute' winkels

AMSTERDAM - Volgens onderzoek van de Nederlandse Schone Kleren Kampagne zijn de arbeidsomstandigheden van Aziatische werknemers bij toeleveranciers van onder andere de Lidl en de Aldi beroerd.

Telegraaf: wel blijven kopen bij 'foute' winkels - Lees verder...

Trouw: Schone kleding zit veel lekkerder

Duurzaam leven, de stand van zaken. Slechte arbeidsomstandigheden, milieuvervuiling. Aan veel kleding hangt een luchtje.

Trouw: Schone kleding zit veel lekkerder - Lees verder...

Nog steeds misstanden bij Olympische sponsors

Bij de productie van sportkleding en andere producten voor Olympische sponsors komen nog steeds grove misstanden voor.

Nog steeds misstanden bij Olympische sponsors - Lees verder...

Vrouwen runnen hele kledingsector

...maar zien dat niet terug in loon, zegt Schone Kleren Campagne op Internationale Vrouwendag. 85% van circa 47 miljoen mensen die onze kleding maken is vrouw. Ook 85% van de werknemers in Nederlandse kledingwinkels is vrouw.

Vrouwen runnen hele kledingsector - Lees verder...

Raad Nederlandse Detailhandel verkoopt praatjes

De Schone Kleren Kampagne (SKC) ontvangt terecht subsidie van de Nederlandse overheid. Dit blijkt vandaag uit de antwoorden van minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) op Kamervragen die 9 april 2009 zijn gesteld.

Raad Nederlandse Detailhandel verkoopt praatjes - Lees verder...